Dag 26/27: Jimbaran - Amsterdam

12 oktober 2016 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

De laatste twee dagen waren lekker relax op het strand. Alles op mijn gemak. Ik pak weer de fiets om naar het strand te gaan en blijf er tot zonsondergang plakken. Van rustig de hele dag naar een vol strand tegen vijf. Elisabeth maakt haar scooter trip maar kom haar in de ochtend nog tegen op het strand. Ze komt even bij me zitten en we praten wat. In de avond spreken we af om samen te eten. Ook Seng Leon kom ik tegen bij het hotel en vraag hem ook mee. Een gezellige avond om mijn vakantie af te sluiten. In mijn kamer app ik nog met m'n beste vriendin Sanne en uiteindelijk FaceTimen we nog ruim een uur. Ik was ontzettend blij haar te spreken en te zien. Zondag als ik thuis kom ga ik uit eten met haar, Marieke en Steffanie en kijk er naar uit ze weer te zien!
Mijn moeder telt al weken de dagen af en zal ik vrijdag als ik land, samen met Rens ook weer zien. Ze heeft een foto gestuurd van mijn bed die ze al heeft opgemaakt, lekker fris straks weer in mijn eigen bed slapen. Home sweet home. Ze haalt ook nog brood en kaas, het enige verzoek van mij (o nee 2 verzoeken , wil nl ook chocolade pepernoten). Kan niet wachten weer vers brood te eten haha! Mijn lieve broer haalt me op samen met mijn vader. Ik ben blij met m'n familie!
De laatste dag is opnieuw stranddag alleen is alles dan gereed voor vertrek omdat ik om 10 uur ochtend al uitcheck. Mijn tas kan ik gelukkig laten staan en als ik van het strand kom kan ik er nog even een douche nemen en opfrissen voordat ik rond 10 in de avond de taxi neem naar het vliegveld.
In de ochtend weet ik nog een souvenir winkeltje te spotten om de hoek van het hotel. In Jimbaran draait alles om de zonsondergang en vis en verder zijn er weinig leuke shops. De winkel is een walhalla aan hebbedingetjes en wil alles meenemen. Bloemenjurkjes, sarongs en shirts in allerlei kleuren. De foodcorner met de zoetige en hartige hapjes heb ik ook gevonden. Ik kan jammer genoeg weinig (eten) meenemen want mijn tas zit al aardig vol en het moet ook nog een beetje heel blijven.
Met een goed gevulde maag, jaja nog 1 keer streetfood (Terang Bulan/pannenkoek) wacht ik nog een uurtje en neem ik de taxi. De mannen van de kraampjes kennen me inmiddels (maak elke avond een praatje ook al begrijpen we elkaar niet goed) en we gaan nog even op de foto op hun verzoek :-)

Ik schrijf nu alvast deze laatste blog.
Dan begint het wachten pas echt eigenlijk omdat mijn vlucht om 1.10 s'nachts is naar China , Guangzhou. Daar wacht ik nog eens 3 uur voor mijn vlucht naar Londen en dan wacht ik nog een keer 2 uur voor mijn vlucht naar amsterdam. Ik kom vrijdag rond 19.30 aan!
iPod en opladers mee om me niet te vervelen (Als ik zin heb nog even mijn Jump choreo leren) en hopelijk wat slapen in het vliegtuig gezien het een nachtvlucht is.
Ik heb ontzettend genoten van mijn reis naar Indonesië. Ik heb drie mooie eilanden mogen zien en heb me zeer welkom gevoeld. Mooie en vriendelijke mensen, de warmte, het landschap en natuur, de bijzondere cultuur en de vele belevenissen die ik heb mogen meemaken. Ondanks ik van de vier weken twee weken samen heb gereisd heb ik het alleen reizen zeer positief ervaren. Ik heb me eigenlijk nooit alleen gevoeld. Ik praat heel makkelijk met de locals dan wel andere backpackers en het is ontzettend leuk!
Ik heb jullie reacties en berichtjes allemaal gelezen, wat ontzettend lief en soms ook om dubbel van te liggen. Ik vind het zo leuk dat jullie mijn avontuur hebben gevolgd! Ik waardeer dat echt!
Dikke kus en tot gauw!

1. Batseba:
    13 oktober 2016
    Lieve Naat een goede vlucht nasr huis dikke kusss tot snel
  2. Batseba:
    13 oktober 2016
    Lieve Naat, een goede vlucht terug naar huis
    Dikke kusss en tot snel
  3. Oma en opa:
    Lieve Nathalie ,goede reis en wel thuis .Gouw tot ziens ! Xxx
  4. Maybrith:
    14 oktober 2016
    Hoi Nathalie, Je bent dan nu onderweg naar huis en komt vanavond aan om weer fijn bij je familie en vrienden te zijn. Ik heb ontzettend genoten van je verhalen en foto's. Ik denk dat je echt een prachtige reis hebt gemaakt, die voortaan altijd in je herinnering zal blijven.
    Tot gauw! X maybrith
  5. Nienke van Dorp:
    14 oktober 2016
    Alle blogs gelezen, al je insta foto´s geliked en helemaal meegeleefd met je verhalen. Nu weer heerlijk thuis. Tot snel!