Dag 22: Senggigi

8 oktober 2016 - Senggigi, Indonesië

Wat is het fijn om hier elke ochtend wakker te worden. Een ruime kamer en groot buitenterras voor de bungalow. Na het opstaan is het al gauw duidelijk dat vandaag geen topdag zal zijn qua weer en we besluiten bij de bungalow te blijven. Binnen 5 min is ook hier een strandje en lopend kunnen we ook eventueel wat zien en doen. Vandaag is verklaard tot lazy Saturday.
We lopen langs wat fruitstalletjes om genoeg fruit te scoren voor deze dag en de supermarkt zodat we niet omkomen van de honger en dorst :-) we zien nog een leuk kunst winkeletje en meubelzaken zijn hier ook niet tekort.
Het zonnetje breekt verrassend even door en kan wat tijd bij het zwembad spenderen. Er is een grote mango boom in deze tuin en zou ze zo graag willen eten. De eigenaar legt uit dat ze laat zijn dit jaar en hoe ze normaliter groeien.
Zoals verwacht regent het een paar uur en is het gewoon lekker chillen. Ik heb tijd om mijn lessen voor te bereiden of om mijn blog bij te werken maar heb daar helemaal geen zin in. Voor me uit kijken en beetje wegdromen is best lekker en vind ik al zwaar genoeg voor vandaag :-)
Het klaart weer op en lopen naar het strand om te kijken of daar wat te beleven valt. We zien veel vissersboten en in de verte een groep van vijf man aan een touw trekken. Het was geen wedstrijd maar een net die ze proberen op te halen waar blijkbaar veel kracht voor nodig is. Het is indrukwekkend om te zien en we lopen meer naar ze toe om dit te ervaren. Er komen meer vrouwen bij en met een man of 10 wordt er hard gewerkt. Ik krijg de neiging om mee te helpen maar laat het zitten. Wanneer het net binnen is verzamelen de vrouwen de visjes in manden en de mannen maken het net. Weer gereed voor een volgende vangst. We zitten er boven op en bewonderen hun vangst. Ze vertellen in gebrekkig Engels ook een en ander en is ontzettend lief. Ik heb een paar mooie foto's geschoten van dit moment.

Terug neem ik nog even een duik in het zwembad, van regen is gelukkig geen sprake meer. In de avond lopen we de stalletjes af en aan een stuk door zie ik van alles wat ik wil eten. Het is net een foodtruck festival en ik geniet. Vragen naar de onbekende lekkernijen en proeven. We hebben weer lekkere mango's, maar ook Martabak, putu , Terang Bulan en Bakso eten we smakelijk!
Dit is de perfecte zaterdag avond voor mij en we sluiten de avond af in een rooftop bar naast het hotel met een oreo milkshake! Niks is te gek vanavond :-)

1. Oma en opa:
    12 oktober 2016
    Hallo Nathalie ,je hebt nu recht op een luie dag . Even bij komen van alle belevenissen .groetjes nog veel plezier xxx