Dag 25: Uluwatu

11 oktober 2016 - Uluwatu, Indonesië

Ik sta wederom vroeg op zodat ik de hele dag heb om rond te rijden en genoeg tijd heb om op de diverse stranden die ik wil bezoeken te genieten. Rond 8 vertrek ik met de scooter en het gaat verrassend meteen goed. Niet gaan twijfelen of onzeker doen want dan gaat het juist fout. Ik heb op de fiets al even geoefend om links te rijden dus dat scheelt al. Ik vind het heerlijk en geniet volop. Het is veel leuker dan achterop zitten! En hier komt ze pas aan het einde van de vakantie achter ! A fijn dit is prima zo! Ik heb een lege tank gekregen dus onderweg eerst op zoek naar een tankstation. Langs de weg kan je ook om benzine vragen . Dit is verpakt in lege waterflessen en met een zeef volgt het tanken. Het kost net iets meer dan een euro voor een volle tank. Ik gebruik de app maps me voor offline navigatie via m'n gps en rij met gemak naar de Uluwatu tempel. De tempel stelt weinig voor een staat boven op een berg maar de locatie is fantastisch. Wanneer ik parkeer en m'n spullen uit de caddy pak schrik ik en ben ik m'n sleutel kwijt. Het zal toch niet dat ik het in de caddy heb gedaan! Oh no!!! Ik kijk overal en zie dat de sleutel in het slot van de caddy zit! Gelukkig!! Ik heb al gelezen dat ook hier de Aapjes brutaal zijn en alles van je afpakken dus neem alleen m'n camera mee en vraag of ze mijn scooter sleutel willen bewaren voor mij. Ik loop al gauw een uur rond, het is nog lekker vroeg en niet druk. De aapjes zijn inderdaad brutaal. Ik ben blij ook dat ik mijn zonnebril heb achtergelaten. Ik zie voor m'n neus een paar x dat een bril wordt afgepakt en kapot gemaakt. 1 aap is zo brutaal om een man te duwen. Ik weet ze gelukkig op afstand te houden en hou mijn camera goed vast. Ze komen namelijk onverwachts.
Ik vervolg mijn weg naar Uluwatu beach. De surfspot voor diehard surfers met hoge golven. Met de voet daal ja af en bij de restaurantjes heb je perfect uitzicht op de golven en de surfers. Helemaal beneden is een grot waar je door moet om bij het water te komen. Met de schittering van de zon is het echt een wereld plek. Surfers om je heen die met hun board het water ingaan. Ze zijn goed gebruind en gespierd en kan er zo verliefd op worden. Er zijn flink wat rotsen en golven dus echt goed zwemmen kan je er niet maar ik raad het zeker aan daar heen te gaan. Vervolgens rijd ik naar padang padang beach wat ook weer fantastisch is! Flink wat trappen naar beneden en een mooi uitzicht op de rotsen, de blauwe zee en palmbomen. Ik neem lekker een duik en loop wat over het strand. Het is hier ietsje drukker maar goed te doen.
Het volgende strandje Pantai padang padang ziet er te druk uit om naar beneden te lopen en bekijk het strand op afstand. Ik vraag een jongen die ook op de brug staat of het de moeite waard is om heen te gaan. Hij heeft geen idee en is vandaag weer op Bali aangekomen. Ik vraag waar hij vandaan komt en dan zegt hij Holland! Haha ik lach en zeg ik ook! We praten waar we allemaal geweest zijn en besluiten even verder op wat te gaan drinken. Hij is 25, ik verpleegkundige in Eindhoven en heeft ongeveer dezelfde trip als mij gedaan. Hij laat ook filmpjes en foto's zien dat hij gedoken heeft en zag er heel vet uit. Hij vliegt zaterdag terug vanaf Jakarta dus wie weet kom ik hem nog tegen deze dagen. We omhelzen elkaar en gaan weer verder. Ik rij door naar bingin beach en dreamland beach. Beide drukke stranden maar dreamland spant toch echt de kroon qua drukte. Niet echt een groot strand maar wel even mooi om te zien. De stranden liggen allemaal 10-15 min rijden van elkaar af en ligt op mijn route terug dus pak ze graag even mee.
Ik eindig bij balangan beach om de zonsondergang te kunnen zien. Ik ben even in de war en weet de weg niet te vinden ernaar toe. Sta even stil om te kijken en vraag iemand de weg. Het is gebrekkig en begrijp en niks van. Dan komt een Spaanse man op de scooter en geeft aan dat hij ook die kant op gaat en kan hem volgen. Ik rij keurig achter hem aan tot hij afslaat en ik er met een paar km ben. Super vriendelijk en had het zonder hem waarschijnlijk niet gevonden. Dit strandje is ook mooi en de zonsondergang is weer amazing!
Ik moet nog ongeveer 45 min terug rijden naar het hotel en wil niet in het donker rijden. Ik blijf niet lang plakken en vervolg mijn weg weer terug.
Ik ben zo trots op mezelf dat ik dit heb gedaan en dat het allemaal goed ging! Het viel achteraf reuze mee maar ik voelde er tot nu gewoon te weinig voor om het te proberen. Ik ben helemaal blij en gelukkig!
Bij het hotel praat ik met een jongen (seng Leon) uit Maleisië die hier voor een paar dagen is en geef hem wat tips. Hij geeft me ook tips voor als ik naar Maleisië wil komen. Ik wil niet te lang kletsen want ik voel de muggen prikken. Na een mega lange douche kom ik wat bij op de kamer. Nog 2 dagen voordat ik naar huis ga. Ik voel me voldaan en heb het meeste kunnen doen wat ik in gedachten had zonder me ergens aan vast te pinnen of een lijstje af te werken. Go with the flow en zo is het gegaan. Een heerlijk vrij gevoel.
Vanavond slaap ik niet alleen op de kamer, Elisabeth uit Italië komt binnen . Een leuke spontane meid, 25 jaar en we kletsen even voordat ik op pad ga om weer streetfood te scoren.
Later op de avond praten we al gauw een paar uur op de kamer en ze vraagt of ik morgen met haar meega om rond te rijden. Ik bedank haar vriendelijk maar ik pas. Ze gaat ook naar plekken waar ik al ben geweest vandaag en ik vind het wel goed zo. Morgen ga ik opnieuw alleen maar naar Jimbaran beach.

1. Oma en opa:
    12 oktober 2016
    Hallo Nathalie,weer een mooi verslag van jou belevenissen !We kijken er naar uit! Ook de foto's mooi en goed ondertiteld we wensen je nog veel plezier geniet ervan !
    Liefs van ons xx
  2. Rens:
    12 oktober 2016
    Ha die Nathalie ik zal alvast rijlessen voor je aanvragen voor een 600 cc motor dat kan je nu ook toch? He meissie geniet nog ff en bij deze alvast bedankt voor je mooie verslagen tot gauw.
  3. Yordy:
    12 oktober 2016
    Nice story weer, misschien moet ik ook maar jouw camera halen, i like your pictures ;)...geniet nog van je laatste dag!
  4. Gerrinda:
    13 oktober 2016
    He lieve Naat, wat een mooie reis maak je toch en wat schrijf je er ontzettend leuk over met prachtige foto's!! Ik heb nog niet alles gelezen, zelf net 3 weken vakantie gehad, maar ik ga dat zeker nog doen! Geniet nog van je laatste dagen en alvast goeie reis terug. Groetjes Gerrinda